onsdag 29. mai 2019

Frokost på terassen


Asjett og glass fra Zara home

På veg til skolen i dag tidlig fant vi en snegle som var på veg til å tørke ut. En slik med sneglehus. Og siden det ikke er meldt regn de neste dagene tok jeg den med hjem til pallekarmen. Vannet litt, og plasserte den på et salatblad.
Tenker jeg plasserer dem ned til rosene mine litt senere. Når Kevin har fått sett at den fortsatt lever. Jeg vil jo ikke egentlig ha snegler på salaten..
Da jeg så hvor flott dillen var blitt så ble jeg veldig inspirert. Så frokosten i dag ble rekesalat med rødløk og dill. Kjempegodt!
Enda bedre er det om man har ferske reker, majones og sitron. Det for bli en annen gang.

Mitt prosjekt for dagen er å plassere ned tre små rosebusker og to Hortensia foran terassen, hvor jeg har en liten hageflekk/skråning. Tidligere eier har lagt duk med bark over, som egentlig er en bra løsning. Så klipper jeg hull i duken der jeg ønsker å plante.
Om jeg tar bort all duk og bark, så må jeg plante noe over hele for at ikke ugress skal invadere. Mulig jeg gjør det etterhvert, men må bare ha en god plan på det først.

Ellers så bør jeg helst få malt ferdig rekkverket på verandaen også, men det blir kanskje ikke i dag.
Malte fremsiden på det i går, men en liten skråpensel.. Slik som er ment til å male lister med. Så det gikk unødvendig sent.
Jeg vet at jeg har kjøpt store pensler tidligere, men jeg har tydeligvis brukt dem på noe. fant ingen maleruller heller. Så jeg tror jeg vil ut å kjøpe noe sånt først.
Det skal nok bli fint til slutt.
Terassegulvet er rimelig stygt. Har ikke noen klar plan på det enda, men det skal nok bli greit det også.

Nå skal jeg bare ha en kaffe til, før jeg går ut og får jord under neglene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Etiketter

Sunny Bears VS Tan Bombz

Jeg mottok pakken min med Tan Bombz i går, og har tatt tilskuddet to ganger nå. Så vurderingen min går utelukkende på hvilken som sm...